Взяли участь у роботі відкритої управлінської студії «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану»
21- 22 лютого 2023 року начальник Управління освіти Великоновосілківської селищної ради Дмитро Костенко та начальник відділу освіти Любов Пічахчі взяли участь у роботі відкритої управлінської студії «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану», яка відбулася в м. Київ під головуванням заступниці голови Донецької облдержадміністрації Юлії Костюніної. До роботи управлінської студії долучилася заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова. Захід проходв за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) із метою визначення стратегічних кроків для швидкого післявоєнного відновлення, підвищення якості освіти в синхронізації з освітнім простором Європейського Союзу, а також обговорення перспектив реалізації програми великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок».
У перший день робота управлінської студії відбувалася за трьома діалоговими вікнами у формі панельних дискусій.
Перша дискусія була присвячена нормативно-правовому аспекту функціонування української освіти. Заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова наголосила на тому, що зроблено за кордоном для наших здобувачів освіти, а також для внутрішньо переміщених дітей. Окремо зупинилася на успішній роботі освітніх хабів, інклюзивній освіті, моделях роботи та проєктах відбудови на деокупованих територіях
Друга дискусія з теми «Освіта нового покоління» точилася навколо питань цифровізації, перспектив освітньої реформи в умовах воєнного стану та професійного розвитку педагогів. У фокусі уваги – оновлене бачення модернізації професійної освіти, навчально-методичне забезпечення реформи НУШ відповідно до вимог воєнного часу.
Третя дискусія відбувалася навколо питань безпеки в закладах освіти. Обговорено особливості створення безпечного освітнього середовища на Донеччині. Окремо розглянуті питання мінної безпеки в Україні, психологічної підтримки учасників освітнього процесу, реабілітації та адаптації в умовах війни та повоєнний період.
Перший день роботи супроводжувала виставка обладнання STEM-освіти та технічних засобів із безпеки в закладах загальної середньої освіти, а також майстер-клас із використання сучасного обладнання в умовах воєнного стану під час онлайнового навчання.
Після дискусій із зазначених питань учасники працювали по групах над алгоритмом створення моделі функціонування закладів освіти у громадах. У ході брейнстормінгу проходив пошук ідей для розвитку освіти, а також ROADMAP (карти проєкту) відновлення та реформування системи освіти Донецької області. У фокусі уваги коло актуальних питань – мережа та безпека закладів освіти, цифровізація навчального процесу, кадрове забезпечення, інтеграція в європейський простір, розвиток інклюзивної та професійної освіти.
Дводенна насичена робота управлінської студії «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану» дала змогу учасникам розглянути засади реалізації програми великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок», зосередитися на практичних аспектах розвитку освітньої системи в умовах сьогодення та післявоєнну добу. Управлінці отримали корисну і концептуальну інформацію щодо визначення стратегічних кроків задля розбудови освіти у громадах.