Купую ліки за е-рецептом: топ питання, що виникають у пацієнтів
З квітня до звичного нам паперового рецепта додався сучасний електронний інструмент – е-рецепт. При цьому, нагадаємо, перелік рецептурних та безрецептурних препаратів залишився незмінним. До того ж паперовий рецепт, який діяв на рецептурні препарати, діятиме й надалі на час воєнного стану.
Електронний рецепт не лише дозволяє отримати ліки в зручний та сучасний спосіб, але й сприяє більш ефективному лікуванню. Так, володіючи цифровими інструментами, лікар може мати доступ до вашої історії хвороб, враховувати дані про супутні захворювання пацієнта та ліки, які він приймає – для ефективного призначення лікування. А з часом лікарі також зможуть відстежувати результати та за потреби створювати план лікування.
Сьогодні ми відповімо на питання, які отримали від вас щодо використання е-рецепта
-
Чи може фармацевт бачити в рецепті діагноз та іншу медичну інформацію про моє здоровʼя?
Ні, електронний рецепт не містить діагнозу та жодної іншої медичної інформації. Натомість е-рецепт містить лише інформацію про призначення.
Тобто фармацевт під час погашення рецепта бачить виключно інформацію про рецепт, а саме: його номер, дату виписування та кінцеву дату дії, прізвище, ініціали та вік пацієнта, назву та кількість лікарського засобу, тривалість та спосіб застосування ліків тощо.
-
Який термін дії електронного рецепта?
Ви можете погасити електронний рецепт в аптеці протягом 10 днів (якщо це наркотичний (психотропний) лікарський засіб) або протягом 30 днів – для решти рецептурних ліків.
Термін дії вашого рецепта вказується в інформаційній довідці, яку лікар за потреби може вам надрукувати, або ж ви можете переглянути цю інформацію у кабінеті вашої медичної інформаційної системи (МІС).
-
Чому я не отримав смс з номером та кодом погашення рецепта?
Така ситуація можлива з кількох причин. Наприклад, якщо за реєстрації в ЕСОЗ ви вказали неправильний номер телефону або ж з часом змінили його. У такому разі необхідно змінити метод автентифікації в ЕСОЗ. Це можна зробити, подавши заявку на зміну метода аутентифікації в ЕСОЗ через онлайн-форму на сайті НСЗУ.
Інша причина – якщо за реєстрації ви обрали офлайн-метод автентифікації (тобто через документи). У такому разі лікар має надрукувати вам інформаційну памʼятку до рецепта, яка містить номер рецепта та код його погашення. Разом з тим ви можете змінити метод автентифікації, щоби смс-повідомлення від ЕСОЗ (зокрема і про рецепти) надходили на ваш телефон.
А в тому разі, якщо під час виписування рецепта у лікаря виникла затримка з відправкою смс, лікар може відправити вам повідомлення повторно.
Нагадуємо: якщо у вас є питання чи проблеми, повʼязані з електронним рецептом на рецептурні ліки, ви завжди можете звернутися на «гарячу лінію» за коротким номером 1677 (гілка «7»). Оператори підтримки проконсультують вас та допоможуть у вирішенні тих чи інших питань.
Джерело: moz.gov.ua