Узагальнені дані про звернення громадян, що надійшли протягом 2024 року до Великоновосілківської селищної військової адміністрації Волноваського району Донецької області
Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2024 рік по Великоновосілківській селищній військовій адміністрації
Робота зі зверненнями громадян у Великоновосілківській селищній військовій адміністрації проводиться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».
У 2024 році кількість звернень громадян до селищної військової адміністрації залишилася практично на рівні попереднього року (54 проти 53 у 2023 році), тобто зменшення не відбулося.
Із загальной кількості звернень за 2024 рік надійшло заяв або клопотань 54, що склало 100% від загальної кількості звернень. Скарги або пропозиції до селищної військової адміністрації не надходили.
Упродовж 2024 року зареєстровано та опрацьовано 54 звернення громадян, з яких 44 надійшло на електронну пошту (проти 52 за 2023 рік), 10 – через оператора поштового зв’язку (проти 1 протягом 2023 року). Правом на звернення у 2024 році скористалося 348 осіб (включаючи 3 колективні звернення з 297 підписами) (для порівняння за 2023 рік правом на звернення скористалось 132 особи (включаючи 1 колективне звернення з 80 підписами)). Повторних звернень не було (для порівняння за 2023 рік було 1 повторне звернення).
Із усіх звернень, що надійшли протягом 2024 року, було 3 колективні. Найбільше колективних звернень надійшло від жителів громади з питання сприяння проведенню ремонту доріг, які не належать до переліку доріг комунальної власності. Всі звернення були уважно розглянуті в установлені терміни, згідно з чинним законодавством.
До органів влади вищого рівня надійшло 30 звернень громадян (проти 50 звернень за 2023 рік), з них на Урядову «гарячу лінію» - 21 звернення (проти 45 за 2023 рік), до Донецької обласної державної адміністрації - 8 звернень (проти 5 за 2023 рік), на «Гарячу лінію» Волноваської районної державної адміністрації – 1 звернення ( у 2023 не надходили).
Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників бойових дій – 4, або 7,4% від загальної кількості звернень (за 2023 рік таких звернень не було), від осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 5, або 9,3% від загальної кількості звернень (за 2023 рік - 16 звернень), без визначення статусу – 37, або 68,5% від загальної кількості звернень (за 2023 рік – 31 звернення), 1 від багатодітної сім’ї, або 1,8% від загальної кількості звернень (за 2023 рік таких звернень не було), 7 від внутрішньо переміщених осіб, або 12,96% від загальної кількості звернень (за 2023 рік - 6 звернень), які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб.
Основні питання, які порушувалися у зверненнях громадян, стосувалися:
- підтвердження родинних стосунків – 7 звернень, або 13% від загальної кількості звернень;
- отримання компенсації за знищене майно за програмою «єВідновлення», проведення обстеження будинку – 8 звернень, або 14,8% від загальної кількості звернень;
- питань соціального захисту, надання матеріальної допомоги, підтвердження факту догляду – 7 звернень, або 13% від загальної кількості звернень;
- земельні питання, затвердження технічної документації, запити на довідку про наявність земельних ділянок або підтвердження факту оренди землі – 10 звернень, або 18,5% від загальної кількості звернень;
-забезпечення правопорядку – 1 звернення, або 1,9% від загальної кількості звернень,
- про підтвердження трудового стажу, розміру заробітної плати – 8 звернень, або 14,8% від загальної кількості звернень;
- ремонт доріг – 2 звернення, або 3,7% від загальної кількості звернень;
- про підтвердження факту смерті - 1 звернення, або 1,9% від загальної кількості звернень,
- про надання витягу з державного реєстру актів цивільного стану - 1 звернення, або 1,9% від загальної кількості звернень;
- про надання компенсації за утримання ВРХ - 1 звернення, або 1,9% від загальної кількості звернень;
- довідку про перейменування вулиць або населених пунктів – 2 звернення, або 3,7% від загальної кількості звернень;
- щодо надання копій документів- 1 звернення, або 1,9% від загальної кількості звернень;
- щодо роботи амбулаторій - 1 звернення, або 1,9% від загальної кількості звернень;
- щодо підтвердження факту роботи підприємства – 4 звернення, або 7,4% від загальної кількості звернень
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян», усі звернення, які надходили до селищної військової адміністрації, розглядалися у передбачені законодавством терміни. За результатами розгляду звернень надано роз’яснення згідно з чинним законодавством на 33 звернення (або 61% від загальної кількості), задоволено – 18 (або 33,3% від загальної кількості), направлено за належністю – 3 звернення (або 5,6% від загальної кількості).
Усі звернення, що надійшли до Великоновосілківської селищної військової адміністрації у 2024 році, розглядалися вчасно, неупереджено, об’єктивно, всебічно та детально із залученням відповідних профільних спеціалістів. За потреби громадянам надавався чіткий алгоритм подальших дій для реалізації окреслених у зверненнях питань.
Постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у зверненнях. Це дає змогу виявляти причини, що породжують вищевказані звернення, та вживати заходів щодо розв'язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці громади.
З метою забезпечення реалізації прав громадян, гарантованих статтями 40, 64 Конституції України, на особисте звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також на отримання відповіді по суті у визначені Законом України «Про звернення громадян» терміни, Великоновосілківська селищна військова адміністрація планує зосередити зусилля на постійному роз’ясненні питань, порушених у масових та колективних зверненнях громадян, на офіційному вебсайті та в соціальних мережах. Особливу увагу буде приділено роз’ясненням щодо безпечних маршрутів евакуації, надання оперативної медичної, гуманітарної та соціальної допомоги.